دید فضای اطراف خودرو با دوربینهای 360 درجه
نوشته شده توسط : محمد رفیعی

دوربین‌های 360 درجه چرا از آن چیزی که باید باشند بهتر هستند؟

دوربین‌های 360 درجه برای دید فضای اطراف خودرو می‌توانند عنصر کلیدی بعدی در ایمنی خودروها باشند. آنها قیمت بیشتری دارند و امنیت بیشتری را نسبت به دوربین‌های عقب ماشین فراهم می‌آورند که در همه ماشین‌های سال 2018 الزامی می‌باشند. یک سیستم نشان دهنده فضای اطراف با دوربین 360 درجه انواع خودرو که به درستی به کار گرفته شده است، از دوربین‌هایی استفاده می‌کند که در هر چهار طرف ماشین قرار دارند، از شخص در مقابل مرگ‌های ناخواسته محافظت خواهند کرد و همچنین از آسیب‌های دیگر به گلگیر یا چرخ آلیاژی ماشین جلوگیری به عمل خواهند آورد.

 

Around the car with 360 Degree cameras

 

نحوه کارکرد دوربین‌های 360 درجه فضای اطراف خودرو

شرکت های Infiniti و Nissan نمایشگر فضای اطراف را برای اولین بار در سال 2007 و در ماشین Infiniti EX35 به کار بردند. این سیستم در تعدادی از ماشین‌هایشان مانند اتومبیل بسیار کوچک Nissan Versa Note و Nissan Rogue SUV به کار رفته است. یک دوربین در وسط قرار دارد. دو دوربین با فضای گسترده‌تر در آینه‌های بغل به سمت پایین قرار داده شده‌اند. چهارمین دوربین در بالای پلاک ماشین قرار گرفته است.

یک نرم افزار تصویر دریافتی از دوربین‌های 360 درجه را به همدیگر متصل می‌کند و تصویر ماشین را در وسط نشان می‌دهد. این کار مانند این است که یک زنبور مخصوص به خودتان، در ارتفاع 1?5 متری ماشین داشته باشید که تصویری را از ماشین به شما مخابره می‌کند.

کار روزمره این دوربین‌های 360 درجه به چه صورت است؟ همانطور که دنده عقب می‌روید، می‌توانید ببینید که ماشین‌تان در وسط صفحه قرار گرفته است. اگر راه ماشین‌تان مسدود شده باشد، یا اینکه با راه ماشین‌رو خانه دوست‌تان آشنا نباشید، مخصوصا آنهایی که پیچ یا سرپایینی دارند و نمی‌توانید آنها را از آینه ببینید، در این موارد استفاده از این دوربین‌های 360 درجه بسیار مناسب است.

همچنین زمانی که می‌خواهید ماشین را در یک پارکینگ با خطوط موازی پارک کنید، با استفاده از این سیستم می‌توانید ماشین را به شیوه‌ای عالی در وسط خطوط قرار دهید، که شاید تنها راننده‌ای باشید که به این شیوه پارک کرده است و همچنین می‌توانید ماشین را در فاصله قانونی 15 سانتی متری جدول کنار خیابان نگه دارید.

در بیشتر ماشین‌ها، دید پارکینگ هنگام قرار دادن ماشین در دنده عقب به صورت خودکار فعال می‌شود. دکمه جلو را بزنید و به این صورت می‌توانید در هنگام جلو رفتن فضای جلویی را نیز در اختیار داشته باشید.

 
360 degree auto cameras
 

صدای زنگ و سوت

بعضی از ماشین‌ها دیدهای مختلفی را فراهم می‌آورند. Nissan، که از دوربین‌ 360 درجه ماشین بیشتر از بقیه استفاده کرده است، چهار دید مختلف ارائه می‌دهد. دید پرنده‌ای به صورت پیش فرض می‌باشد و چهار طرف ماشین را نشان می‌دهد. بعضی از دیدها تنها منحصر به جلو یا عقب می‌باشند، که دید عقب ماشین تقریبا مانند این است که از دوربین دنده عقب استفاده کنید. دید جلوی ماشین، که Nissan آنها را ارائه می‌دهد، دید سمت جلوی ماشین را نشان می‌دهد و عرض ماشین را با نقطه چین مشخص می‌کند؛ از آن برای محافظت از چرخ‌ها در هنگام پیچیدن استفاده کنید.

برخی از سازندگان ماشین دید گسترده‌ای را از جلو و عقب ماشین ارائه می‌دهند و SUV ها یک دید عقب نزدیک شده دارند که مستقیما به سمت پایین است و در امر بستن به تریلر‌ها می‌تواند مفید باشد. چنین چیزی را همچنین می‌توان در ماشین‌هایی پیدا کرد که دید منحصر به عقب دارند.

BMW دارای یک دید مرکزی گسترده با قطر تقریبا 25 سانتی متر می‌باشد، که می‌تواند محیط اطراف و همچنین نزدیک بودن اشیاء را با استفاده از نشانگرهای سبز، زرد، قرمز نشان دهد تا میزان نزدیکی ما را مشخص کنند. سازندگان اتومبیل آلمانی، که محصولات خود را برای بزرگراه‌های بدون محدودیت سرعت می‌سازند، این دوربین‌ها را برای بیرون آمدن از کوچه‌ها به کار می‌برند و دوربین را در جلوی چرخ های جلو و به سمت کناره‌ها قرار می‌دهند؛ این شرکت‌ها تصویری تقسیم شده را بر روی LCD خود نشان می‌دهند. آشنا بودن با چنین تصویرهایی واقعا الزامی می‌باشد.

علاوه بر ویژگی‌های دید دوربین‌های 360 درجه برای فضای اطراف خودرو، نیسان توانایی تشخیص اشیاء متحرک را ارائه می‌دهد. سنسورها به دنبال اشیائی می‌گردند که وارد مسیر ماشین می‌شوند و راننده را با استفاده از صدای زنگ آگاه می‌کنند. اینها می‌توانند دوچرخه، حیوان خانگی یا یک بچه باشند که از ماشین پیاده می‌شوند و به سمت مادرشان می‌دوند تا خداحافظی کنند.





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: